Menu

Mikro liście

 

Mikro Liście to młode wersje znanych i popularnych roślin jadalnych takich jak: Groszek Czepny, Słonecznik, Rzodkiewka, Amarantus czy Jarmuż. Mikro Liście często określane są mianem „Super Foods” ze względu na znacznie większą zawartość składników odżywczych niż ich dorosłe odpowiedniki.
 
Rodzaje dostępnych mikro liści:

Amarantus – Mikro amarantus, dzięki zawartości betalainy ma piękny purpurowy kolor. Listki tej rośliny mogą zatem pełnić rolę naturalnego barwnika potraw. Mikro listki mają niezwykle ciekawy smak, który lekko przypomina buraczki, dlatego można nimi podkreślać sałatki, surówki i wszelkiego rodzaju pasty oraz dipy. Sprawdzi się jako dodatek do buraczanego hummusu, sałatki z kozim serem, smażonych krewetek, kremu ze słonecznika lub nerkowców oraz różnorodnych koktajli przygotowanych na bazie owoców jagodowych.
Mikro amarantus to cenne źródło żelaza, magnezu oraz kwasu foliowego. Warto włączyć go do swojej diety nie tylko z uwagi na smak i atrakcyjny wygląd, ale także ze względu na właściwości odżywcze, ponieważ jest istną skarbnicą witamin i składników mineralnych.

Groszek czepny
Liście groszku czepnego smakiem przypominają strąki cukrowego groszku. Wszędzie tam, gdzie nasiona grochu nie sprawdzą się, warto dodać orzeźwiające listki. To świetna alternatywa dla osób, które nie mogą jeść nasion roślin strączkowych. Liście w porównaniu do nasion są zdecydowanie bardziej lekkostrawne, a dodatkowo obfitują w naturalny magnez i kwas foliowy.
Te słodkie, chrupiące listki to doskonały dodatek do sałatek, kanapek, omletów, wrapów, ale także wielu wykwintnych dań. Groszek czepny charakteryzuje się nie tylko ciekawym smakiem, ale także wyjątkowo atrakcyjnym wyglądem. Można go używać do dekorowania potraw takich jak kremowe zupy, wegańskie pasty i wszelkiego rodzaju gulasze. Liście groszku czepnego są tak smaczne, że z powodzeniem można je traktować jako samodzielna przekąskę.

Jarmuż
– W kuchni możemy go przyrządzać na wiele różnych sposobów. Młode liście jarmużu sprawdzą się jako baza sałatki, kluczowy składnik pesto, zupy krem czy dietetycznego „bigosu”. Możesz go dodać do nadzienia tarty, farszu pierogów albo omletu. Zmiksowany z owocami stworzy wspaniałe zielone smoothie. Dzięki temu, że cechuje się niezbyt intensywnym smakiem, można go dodawać do wielu potraw, nawet jeśli inny produkt ma w nich grać pierwsze skrzypce.
Zielone mikro listki tego warzywa są skarbnicą magnezu, więc powinny się znajdować w diecie sportowca, którego zapotrzebowanie na ten składnik jest wyjątkowo wysokie. Znajdziemy w nim również sporo żelaza, które w przeciwieństwie do żelaza obecnego w szpinaku, wchłania się naprawdę świetnie.

RzodkiewkaMikro listki rzodkiewki, chociaż wyglądają niepozornie i delikatnie, skrywają w sobie sporo pikantności. Fani rzodkiewki będą zachwyceni, że ich ulubione warzywo może mieć inną formę. Wszędzie tam, gdzie pasuje korzeń rzodkiewki, listki sprawdzą się równie dobrze. Można je zatem wkomponować do pasty jajecznej, sałatki, twarożku. W mniej oczywisty sposób mikro rzodkiewkę można podsmażyć razem z czosnkiem i wymieszać z ulubioną kaszą. Listki rzodkiewki można przerobić na pesto, kremową zupę, a nawet zielone smoothie. Ich piękny zielono-czerwony kolor sprawia, że mogą one być wykorzystane nie tylko jako dodatek smakowy, ale przede wszystkim dekoracyjny. Warto wykorzystać je do dekoracji małych przekąsek typu finger food, połówek ugotowanego jajka, małych kanapeczek typu crostini, a także grillowanych mięs oraz ryb.
Listki rzodkiewki charakteryzują się wysoką zawartością błonnika, kwasu foliowego, witaminy C, wapnia, żelaza i magnezu. Wykazują działanie przeciwnowotworowe oraz stymulują usuwanie metali ciężkich z organizmu.

Słonecznik
 Soczysty, słodki i bardzo chrupiący słonecznik w zaskakującej postaci młodych listków to produkt, który w kuchni znajdzie wiele zastosowań. Jego lekko orzechowy posmak świetnie uzupełnia smak sałatek. Listki słonecznika można dodać także do potraw z jajek, klasycznych kanapek, różnorodnych past do pieczywa. Mikro słonecznik może stać się również bazą sosu pesto. Wystarczy zmiksować go z oliwą z oliwek, odrobiną długo dojrzewającego sera oraz ząbkiem czosnku i podać z ugotowanym al dente makaronem. Listki słonecznika warto dodać także do wiosennego twarożku Słonecznik to skarbnica witamin i składników odżywczych. Obfituje w wapń, magnez, fosfor, cynk, a nawet żelazo. W mikro słoneczniku znajdziemy także spore ilości folianów, dlatego polecany jest w szczególności kobietom planującym powiększenie rodziny oraz ciężarnym.

Mikro liściach oferowane są w opakowaniach 50g i 100g.




 

Kontakt z nami

Baziółka
by Swedeponic Polska Sp z o.o.
Kraśnicza Wola 41
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Polska

Zadzwoń

+48 22 755 79 79

Napisz

kontakt@baziolka.pl

Nasza oferta

Świeże zioła

Polecamy

Tomek Jakubiak Lokalnie

Media Społecznościowe

Facebook  

Informacje

Polityka prywatności (RODO)