Menu

Jarmuż




Opis
Jarmuż jest blisko spokrewniony z kapustą i przypisuje mu się podobne właściwości prozdrowotne. Liście jarmużu obfitują bowiem w sulforafan – związek, który wykazuje działanie chemoprewencyjne, czyli przeciwnowotworowe. Liście jarmużu są cennym składnikiem w wielu rodzajach diet. Z uwagi na obecny w nich błonnik, wspomagają proces odchudzania poprzez przedłużanie uczucia sytości po posiłku. Zielone liście tego warzywa są także skarbnicą magnezu, więc powinny się znajdować w diecie sportowca, którego zapotrzebowanie na ten składnik jest wyjątkowo wysokie. Znajdziemy w nim również sporo żelaza, które w przeciwieństwie do żelaza obecnego w szpinaku, wchłania się naprawdę świetnie. Jako dobre źródło roślinnego żelaza oraz wapnia, jarmuż jest łakomym kąskiem dla wegan. W kuchni możemy go przyrządzać na wiele różnych sposobów. Młode liście jarmużu sprawdzą się jako baza sałatki, kluczowy składnik pesto, zupy krem czy dietetycznego „bigosu”. Możesz go dodać do nadzienia tarty, farszu pierogów albo omletu. Zmiksowany z owocami stworzy wspaniałe zielone smoothie. Dzięki temu, że cechuje się niezbyt intensywnym smakiem, można go dodawać do wielu potraw, nawet jeśli inny produkt ma w nich grać pierwsze skrzypce. Garść jarmużu do stir fry, gulaszu albo jajecznicy wzbogaci danie o cenne wartości odżywcze i nie zdominuje smaku dania, kiedy nam na tym nie zależy. Jarmuż może być zatem cichym dodatkiem do dań albo ich głównym składnikiem – to jak go wykorzystasz zależy tylko od Ciebie.

Polecana do
Ryby
Sałaty
Wołowina
Drób
Wieprzowina
Zupy
Jagnięcina
Kuchnia
Azjatycka

Kontakt z nami

Baziółka
by Swedeponic Polska Sp z o.o.
Kraśnicza Wola 41
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Polska

Zadzwoń

+48 22 755 79 79

Napisz

kontakt@baziolka.pl

Nasza oferta

Świeże zioła

Polecamy

Tomek Jakubiak Lokalnie

Media Społecznościowe

Facebook  

Informacje

Polityka prywatności (RODO)